Alla inlägg under augusti 2010

Av louise nilsson - 31 augusti 2010 16:56

Sorry för att jag inte har lagt upp mycket  nu den senaste tiden   

Men jag har varit på 5 fotbollsmatcher, som jesper har varit med på och så har jag ridit lite och så har jag pluggat...ska på fotollsmatch snart så det får bli ett kort inlägg. jag har tagit tre kort på mig själv. och nu ska ni säga vilken ni tycker är finast    första, andra eller tredje bilden.


1.


2.

    


3.

  


Kommentera mycket nu!!!

//Lollo <3


Av louise nilsson - 25 augusti 2010 16:25

 sorry att jag inte har lagt upp nåt på länge men jag har inte haft tid. och så ee det lite konstigt om man bara skriver några rader bara för att man inte har gjort nåt...

jag tycker det ee roligare att läsa inlägg med några bilder. men jag har inte tagit kort på nåt roligt så det ee ingen idé att lägga upp de.


I måndags hade jag franska för första gången. det var asroligt!!  

lite roligt att lyssna på och ganska svårt att prata. och ännu svårare att stava!! jag kan säga att jag heter louise och att jag bor i kinna men jag har inte en aning om hur det stavas    jag ska ha det imon me och då får vi hoppas att jag kan stava lite bättre...


jag tänkte va med på skol-sm i skytte men jag vet inte....

man ska i en scoutstuga och så är det bara utedass :O   och JAG som ee livrädd för spindlar skulle aldrig klara av scoutstugor!! men det verkar jätteroligt! men så tänkte jag att mamma och pappa kunde ta med sig husbilen så kunde jag sova där och gå på toa där...men så stod det på hemsidan att man inte fick "campa" där. då var den iden som bårtblåst. och så är det uppe i eskilstuna typ utanför stockholm. det tar typ år att åka upp dit ju. så  jag tror att jag inte ska med. kanske nästa år om det fixar nån annan stans att bo :P

Av louise nilsson - 22 augusti 2010 10:13

Sorry att jag inte la upp nåt igår men kamerasladden dampade loss!!  

så det fick bli idag istället. kommer bli lite bilder för att jag för en gångs skull tog lite kort igår när jag var på madkullen.

Katten orvar var helt besatt av mig. så fort jag tittade på honom så kom han som ett skott.

  

Magni är bara så himla fin!! vet inte hur många kort jag tog men lägger inte upp alla. tog de jag tyckte va finast.

    

vindur är åxå jättefin! han är så stor jämfört med alla andra.

   

jag som trodde att jag skulle ha stigandi. men så blev det inte...

jag skulle ha Raudur och jag blev glad för varje gång jag har ridit honom så har jag inte fått nån tölt. men det var typ 1-2 år sen jag red honom. det gick ganska bra. fick inte alltid tölt men det mesta.

Men Stigandi....han fick typ värsta cp-rycken och bara sprang och hoppade runt och allt möjligt. och det var en nybörjare som satt på. så varje gång han snubblade på en sten eller en rot från ett träd eller nåt, så ropade hon och han e ganska känslig mot det så han typ hoppade lite och då ropade hon mer. så det blev bara värre och värre.....

det slutade med att vi fick byta häst efter inte ens halva vägen    

men det gick jättebra för mig på honom så det måste ha varit hon som gjorde nåt mer som han inte gillade.    

//Lollo <3 



Av louise nilsson - 19 augusti 2010 13:55

 Så nu kom man hem efter första skoldagen. Som tur var var den slut typ halv 1.

Det var inte en så jobbig dag. bara massa info om regler och schema och sånt där "roligt" . vi slutar tjugo över tre på måndagar och torsdagar, fem i två på tisdagar, fem över tre på onsdagar och kvart i två på fredagar.   imorgon ska vi nån stans och tävla mot de andra 7:orna i skolan. de sa att vi skulle gå 2 kilometer men de sa inte vart vi skulle. vi börjar halv 9 och slutar typ 13.

7b kommer vinna lätt!!!


Igår sköt jag för första gången inomhus sen i maj. det gick asbra i stående och i sittande me för den delen...i sittande fick jag 200 och i stående 180.


på lördag ska jag rida så då får ni nog lite bilder. hoppas att jag får typ katla eller nån annan rolig häst.

//Lollo <3

Av louise nilsson - 17 augusti 2010 16:09

Hejsan!! Nu har jag skaffat en blogg   

Jag ee inte så bra på detta så förvänta er iget som är bra gjort. men jag kommer antagligen bli bättre på detta nån gång i tiden...

Idag var jag hos becka och hon har en ny valp och så har hon kattungar!!! jag blev helt förälskad i de här små söta sakerna.

nu kommer det lite bilder på kattungarna

  

 

och så var det 2 till men båda var röda så man såg inte skillnad på de...

Jag avslutar med 2 bilder på mig när jag skjuter med mina skyttekläder och mitt luftgevär

    

//Lollo <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


hej jag heter louise och är en hästintresserad tjej som har ridit sen jag va 7 år. jag skjuter luftgevär åxå :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards