Alla inlägg under september 2010

Av louise nilsson - 18 september 2010 11:15

Hejsan. har inte kunnat blogga på länge för min usb-sladd gick upp i rök när jag skulle lägga in bilder på datorn. men igår när jag städade mitt rum så hittade jag den med en gång. så typiskt mig att om den ligger mitt framför näsan på mig så hittar jag den inte och när jag inte letar efter den så hittar jag den xD


i torsdags var jag på madkullen tidigt. jag kom typ tjugo i fyra eller nåt. men jag skulle va me och hjälpa till på ridskolegrupperna som är före min :)

först turen hade jag lilla stigandi och han var jätterolig och pigg då. andra gruppen var det mest nybörjare så vi började i paddocken och jag fick springa brevid när vi skulle tölta. jag var helt slut efter det vil jag bara säga :P sen gick vi ut i skogen lite. och jag fick springa lite till. och på min ridlektion hade jag katla och hon ee jätterolig att rida!!! hon e pigg och glad och har världens mjukaste tölt! nu hare jag inget mer att skriva om så jag lägger upp lite bilder på hästar.


 

fina Sol

 

och självklart en bild på fina Magni :)

  

och ett kort på bushästen shalle

  

hersir

  

Hàleggur

//Lollo <3

Av louise nilsson - 8 september 2010 17:00

jag måste bara berätta vad som hände igår på jespers fotbollsmatch!!

jag och mamma skulle stå i kiosken och vi kom tidigt för att göra i ordning allt. vi gick till köket för att värma korven. efter ett tag blev det långtråkigt och jag gick ner till kiosken där vi skulle stå senare.

mamma var redan där. jag märkte att det var en platta där nere och frågade mamma: varför värmer vi korven där uppe när vi kan värma den här??

hon svarade: för att den inte fungerar här.

och jag var bara tvungen att känna på den. och den var asvarm!!!!!!!!!!

så jag brände mig på mitt finger och allt ee mammas fel! jag bara kutade upp till köket för att hälla vatten på. jag tog me mig en kopp ner för att ha mitt finger i.

när en av tränarna kom frågade han vad jag hade gjort och jag sa som det var.

då sa han: vad har du lärt dig av det här nu då??

att man inte ska ta på en platta. sa jag då. och han bara flinade och det var inte kul! jag satt me mitt finger i koppen nästan hela tiden xD  


sen efter matchen som en av mina förra klasskompisar dömde kom tränaren fram igen. denna gången sa han: ja, där sitter du me ditt finger i en kopp.

förlåt då, men det gör ju ont annars. jag blev typ galen på han. men han bara flinade och tog det som ett skämt. fast det gjorde jag me men ändå

//Lollo <3

Av louise nilsson - 5 september 2010 18:34

hejsan! har varit på madkullen igår och idag. igår gick det väl inte så bra...inte i början iaf. fick en galen häst. skriver mer om det senare. men sen tog jag en annan häst och red ut på barbacka så det gick mycket mycket bättre!!!

det var jag ock ellinor som red igår. och vi skulle inte bara rida utan åxå mocka, rensa ogräs i paddocken och sätta på täcken på exemhästarna. men det e inte så jättetråkigt när man är 2.


nu var det ju den där galna hästen xD

han heter flekkur och är typ beroende av sin syster skella....

jag frågade paula vilka hästar jag kunde välja mellan och då sa hon de jag inte fick ta och det var typ vindur, wilma och katla. men att jag fick ta de andra. och då tog jag flekkur. kommer en bild på honom nu

  


åter till "berättelsen".

han och hans syster går i samma hage men det gick jättebra att ta ut honom därifrån, han följde så snällt med upp till stallet. jag borsta, sadla och greja lite. sen satt jag upp och vi började gå iväg. ellinor hade stigandi och han gillar inte skella och flekkur. jag tänkte att det skulle bli problem men det var ingen fara förän vi kom till hagen där skella stod! eftersom de är jätteberoende av varandra så vägrade han gå ifrån henne. så han började dansa runt och stegra och bocka! (men jag satt kvar som tur var) paula var inte hemma då men hon som äger hrappur är jättesnäll och hjälper mig med denna envisa häst. gav mig massa tips och sa hur jag skulle göra och bla, bla, bla. så till slut gick det.


men när vi kommit över vägen till typ skogen. med en massa träd, gör han samma sak! och det var ju i skogen så jag skrapa i mina ben i varenda träd typ. efter det gick vi hem igen. kändes jättedumt att han "vann" och att det var jag som gav upp :(

men iaf. vi gick hem. jag tod stigandi för jag kunde inte gå med mina knän. men sen satt ellinor upp på flekkur och det gick jättebra men jag tror att det var för att vi gick hem igen.

när vi kom hem bytte jag till Raudur och red barbacka istället   ellinor hade fortfarande stigandi. men vi bytte efter fikan.

en till bild på bushästen som är beroende av sin syster

  


kan väl lägga in en bild på min lilla stigandi <3

 


sen var jag där idag och rensa ogräs och red :) jag hoppade fast jag ee livrädd för det. men efter ett tag hoppade jag t.o.m barbacka :O men det var asroligt!

jag hoppade med gjafar, solfaxi som sög på att hoppa, stigandi, katla, prydi och raudur. tog lite bilder på magni som ni ska få se

     

han är så himla fin!!



nu få det bli en fin bild på russin när hon ligger i tvättkorgen :)

   

först la jag henne där i och bäddade ner henne med en filt. sen efter at hon vart ute och lekt med bollen hoppade hon i där själv :) sötis! <3

det blev ett långt inlägg, hoppas att det inte gör nåt xD

//Lollo <3

Presentation


hej jag heter louise och är en hästintresserad tjej som har ridit sen jag va 7 år. jag skjuter luftgevär åxå :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards