Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

SM

Av louise nilsson - 19 mars 2011 18:38

I helgen va det ju SM i eskilstuna.

började ju med att det kom typ 1 decimeter snö under natten och det gjorde inte resan lättare....sen satt vi i bilen i över 5 timmar LÅNGTRÅKIGT!!

men jag och brorsan kolla film och åt godis och åt upp typ ett helt paket oreo   

hade typ inte ätit på hela resan för jag va så nervös och när vi kom fram blev jag inte mindre nervös... det va skitskakigt!

det va ju klädkontroll och vapenkontroll, allt det här va nytt för mig så va nervös inför det åxå! men allt gick igenom utan problem och sen va det bara att ta av sig alla skyttekläderna igen och vänta tills jag skulle skjuta


vi gick upp och köpte en cola till mig och kollade på hur de andra hade skjutit under dagen. det va inte så överdrivet bra som jag trodde att det skulle vara. och jag visste att jag kunde klara de flesta om jag sköt mitt personbästa. va asså ganska självsäker men sen när man står och skjuter och känner pulsen igenom jackan så e man inte så kaxig längre....det va skakigt och vingligt, mina fötter gled. och det gjorde ju inte saken bättre att jag välte ut en hel ask med skott    satte liksom armbågen rakt i asken så nästan alla skott ramla ut!! åxå hade jag 30 skott kvar att skjuta så det va bara o gilla läget och hoppas att jag hade tillräckligt med skott kvar så jag slapp krypa runt på golvet och hämta skott   

såklart blev man ju lite retad för det sen, men jag e van vid sånt så jag bara sket i det.

jag fick 373 vilket jag INTE e nöjd med. men alla andra säger att det är bra men det e det INTE!! men jag kom 8a i min klass och 56 av alla damjuniorer (upp till 20 år) och det va 89 som sköt. e inte söjd med det heller men det va ju trots allt första gåången jag skjuter SM.


alla som va från vårat område här hemma åkte till ett o samma "hotell" och då fick föräldrarna för sig att alla barn/ungdomar skulle laga mat   


vem som helst fatta ju att det skulle bli katastrof där inne i köket utan vuxna som hjälpte till!! fast det va ju tacos och inte så svårt. men dum som jag e så har jag ju mobilen överallt och ingenstans. fick en tillsägelse att inte ha den i köket men det va ju ett viktigt sms!! då la jag ner den och började skära gurka och paprika istället. självklart va det ju jag som fick skära löken åxå......ingen annan ville ju göra det så då va jag ju tvungen. i början gick det bra men efter ett tag kunde jag inte se nåt, det sved som as, och jag typ grät. fick många:hur går det louise??  tycker du att det går bra med att skära lök??

och det gjorde inte saken bättre för jag glömde av mig och gnuggade ögonen med fingrarna som jag hade rört löken med. asså inte det smartaste jag gjort om man säger så. andréas va kaxig så han fick åxå prova men han började åxå "gråta" så jag fick ta över igen. men när allt va klart låg det massa grönsaker och köttfärs över hela golvet som JAG fick städa upp!!   


maten va iaf god och sen satt vi å prata en bra stund innan vi gick och la oss. somnade ganska fort efter en halvdag i bilen.och sov faktiskt bra typ hela natten.

nog om skytte nu


nu blir det hästar istället   

tog jättemycket bilder på alla hästarna i torsdags. gå in på min bdb så har ni en bildbomd där. ni får bara ett smakprov här nu. ska även rida imon    

ellinor och stigandi

//lollo<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av louise nilsson - 19 juli 2011 16:03

snart kommer ellinor och hämtar mej så ska till borås och kolla på harry potter och dödsrelikerna del 2 i 3D!! kommer blir skitakul!! //lollo<3 ...

Av louise nilsson - 17 juli 2011 18:03

japp! idag har man ridit en 4 åring för första gånen i sitt liv!! :D skitroligt men lite nervöst åxå.  lilla geisli då, hans inridning började i slutet på maj och han e nu van vid bett , sadel och har haft människor på ryggen mm. har inte kunnat vara...

Av louise nilsson - 15 juli 2011 17:17


idag va jag på gekås och shoppa lite ;) köpte: en ny hjälm, 2 par ridstrumpor, 2 jeans, en everlast tröja, en annan tjocktröja och ett par treggins. även "vanliga" strumpor xD   sen jag skrev sist(vilket va ett bra tag sen) har jag ridit, vart...

Av louise nilsson - 4 juni 2011 14:32


Älskar vädret!! :D  idag blire bara sola men imon ska jag till madkullen :)   nu ska jag ut o sola igen. man kan ju hopaps på att man får lite färg utan att bränna sig för mycket xD //lollo<3 ...

Av louise nilsson - 3 juni 2011 19:59

idag har jag varit på madkullen. jag red stigandi för första gången på jag vet inte hur länge. har saknat honom lite :P   men idag va han ingen fröjd att rida kan jag tala om....han va rdd för allt och alla men tölten satt jättefint. sen har jag köpt...

Presentation


hej jag heter louise och är en hästintresserad tjej som har ridit sen jag va 7 år. jag skjuter luftgevär åxå :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards