Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

heldag

Av louise nilsson - 19 februari 2011 19:35

idag va det en heldag på madkullen    

jag red Raudur och det gick jättebra fick faktiskt bra tölt rätt ofta, men inte varje gång.....ellinor va åxå med för saga skulle inskolas lite och det gick åxå jättebra men hon och paula fick ta en lite kortare tur så då tog jag och ellinor över turen. vi gick in på en stig och sen blev det typ som en mindre grusväg med berg, is och snö på. alltså ingen bra kombination...jag gick ju sist ochalla hästar framför mig gick jätteförsiktigt och halkar inte men så kommer ju lila raudur och vill bara springa igenom allt detta hala. men nej, det får han inte men så klart halkar han och RAMLAR!! typ på sidan. om inte jag hade haft så bra reflexer så hade mitt ben krossats. men jag flytta på det åt nåt håll iallafall så det mosades inte.   

 men jag va rätt skakis efter det kan jag tala om! och rädd att det hade hänt nåt med raudur...så gick lite med honom för att se om han va halt. men det va han inte som tur va. vet faktiskt inte vad jag hade gjort om han va det :S   kunde juinte rida honom och det va långt hem....


men allt gick bra och vi kom hem oskadade allihopa.


när alla hästarna fått komma in och äta lite och gå ut igen så hämtade jag och ellinor Dora och Sorti. och red de lite i paddocken. jätteroliga hästar båda två. de måste jag rida mer asså!   

fina Saga! :)   

Sorti i Thrumas fina rosa grimma. han ska ha en sån skrikig färg på sin grimma. typ limegrön jätteljusblå eller rosa xD   

och fina Dora :)


gick jättebra när jag red dora idag. fick henne i fin tölt och lite galopp åxå. Sorti gick åxå bra. jättefin tölt har han!! :)

ska rida imon igen  så då får ni antagligen ännu mer bilder :)

//Lollo<3  

 
 
Alexandra

Alexandra

15 mars 2011 17:39

Usch, det där lät inte alls roligt! Vart var den där stigen någonstans?
Tur att det gick bra med er i alla fall och att du hade så bra reflexer!

Sv: Jag funderar lite på om jag ska tävla honom, den jag har bara ridit honom två gånger så jag behöver lära känna honom. Och sen vet jag inte hur han skulle reagera på en tävlingsplats med massa folk, ljud och läskiga saker ;)
Han behöver nog miljötränas lite först.

http://barefootangel.blogg.se

louise nilsson

16 mars 2011 14:25

det va typ 2,5 tim turen fast en liten extra sväng uppe i skogen nån stans. vet faktiskt inte exakt vart det va nån stans :S

ja han e ju lite konstig som blir rädd för allt möjligt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av louise nilsson - 19 juli 2011 16:03

snart kommer ellinor och hämtar mej så ska till borås och kolla på harry potter och dödsrelikerna del 2 i 3D!! kommer blir skitakul!! //lollo<3 ...

Av louise nilsson - 17 juli 2011 18:03

japp! idag har man ridit en 4 åring för första gånen i sitt liv!! :D skitroligt men lite nervöst åxå.  lilla geisli då, hans inridning började i slutet på maj och han e nu van vid bett , sadel och har haft människor på ryggen mm. har inte kunnat vara...

Av louise nilsson - 15 juli 2011 17:17


idag va jag på gekås och shoppa lite ;) köpte: en ny hjälm, 2 par ridstrumpor, 2 jeans, en everlast tröja, en annan tjocktröja och ett par treggins. även "vanliga" strumpor xD   sen jag skrev sist(vilket va ett bra tag sen) har jag ridit, vart...

Av louise nilsson - 4 juni 2011 14:32


Älskar vädret!! :D  idag blire bara sola men imon ska jag till madkullen :)   nu ska jag ut o sola igen. man kan ju hopaps på att man får lite färg utan att bränna sig för mycket xD //lollo<3 ...

Av louise nilsson - 3 juni 2011 19:59

idag har jag varit på madkullen. jag red stigandi för första gången på jag vet inte hur länge. har saknat honom lite :P   men idag va han ingen fröjd att rida kan jag tala om....han va rdd för allt och alla men tölten satt jättefint. sen har jag köpt...

Presentation


hej jag heter louise och är en hästintresserad tjej som har ridit sen jag va 7 år. jag skjuter luftgevär åxå :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards