Alla inlägg under januari 2011

Av louise nilsson - 27 januari 2011 18:13

från o med nu ska jag försöka bli lite bättre på att blogga. om ni lovar att kommentera MYCKET mer! :P


jaa.....det e väldigt mycket me skolan nu känner jag   

läxa hit och läxa dit. typ tre till tisdagar och så 1-2 prov i veckan! har ju ingen fritid över huvvud taget! hade svenskaprov idag och mattediagnos imon.

och när jag väl har lite fritid så är det kompisar, ridning och skytte som jag ska ha tid med. men oftast går skyttet och ridningen som går först så jag hinner oftast inte va me kompisar......


ska eventuellt till madkullen på söndag. då blir det nog lite bilder   

blev ett litet kort inlägg men det blir snart längre ;)

//Lollo<3

Av louise nilsson - 22 januari 2011 20:06

hejsan!

i torsdags var jag på madkullen me ellinor    vi mocka, fodra och tog in magni. och denna gången hade jag med mig kameran för en gångs skull. så blev lite kort på magni.

          

tyvärr hann det bli mörkt när jag skulle ta kort :(  så därför ingen bra kvalitet men hoppas ni överlever ändå ;)


igår var jag på "spökfest" hos jossan och åter en dag på madkullen. fast detta hade ju inget me hästar o göra. man skulle gå en tipspromenad där det va en massa konstiga frågor. som typ: vem är starkast? och så var det tre namn man kunde välja på....

när alla hade svarat på alla frågor var det ju tävlingar på domma frågorna!!

jag var med på en som va: vem är snabbast?

man skulle ta upp en godis ur mjöl och en ur vatten. jag gjorde sist för jag ville kolla hur de andra gjorde. och de fick jättebra tid. mitt knä hade damp för jag hade ju så klart ramlat på isen lite tidigare under dagen!

alla tog ju vattnet först och mjölet sen. men jag va ju smart och tog mjölet först. så blev man ju inte lika kladdig! smart va?!

men när alla tre hade gjort så va ju jag sist så klart. men alla gick upp till stora huset och tvätta av sig. där sök mitt smink och jag hade varit på kalaset i typ en halvtimme eller nåt   

alla tre tvättade sig men jossan som följde me oss upp hade redan gått ner till de andra som va på kalaset.


det gick några tävlingar innan det va min tur igen. då skulle man krossa ägg me handen!! :O

det va jag, emilia och en till som skulle tävla i detta.

jossan sa: 1, 2, 3 och så pressa jag ägget mella båda mina händer. så det splasha ägg över både mig och emilia som stod typ en meter bort. andra gången jag gick upp i huset och tvätta av mig! vid det här laget hade man mjöl i håret och ägg på skorna, linnet och byxorna. finns någon större klant än jag?!


när alla tävlingar va klara så kolla vi på skräckfilm. eller de som ville kollade på den. de andra berättade spökhistorier. filmen hette wrong turn och va asbra! men den lagga i slutet så man kunde i kolla klart :/   så klart hade vi hunnit äta lite mella tävlingarna och filmen.


jag och ellinor skulle ju gå upp till vägen sen, efter filmen! och det va kolsvart ute och skog runt omkring. inte lite läskigt efter att ha kollat på den filmen kan jag säga! :S



sen har jag ju fått en ny kusin åxå    vi hälsa på henne när hon bara va 3 dagar gammal och hon va så liiiiten! för första gången i hela mitt liv höll jag en bebis       

söt va?!

//Lollo<3

Av louise nilsson - 16 januari 2011 19:21

  jaa. varje dag händer det ju nåt. och  just idag va det en mindre kul grej   

idag hade jag en tur på madkullen med emilia. allt gick jättebra och man fick ju prova på istölt nu me. e ju rena isbanan på alla vägar!

Stigandi var jättepigg o glad men typ crazy ibland. nej skojja lite, men han nicka me huvvet hela tiden, typ asjobbigt!!


vi kom tillbaka och ställde in hästarna i stallet  så de skulle få äta lite. jossan kom ut och vi hade askul. typ snöbollskrig och jossan hade lärt grisarna sitt!!  

sen tog vi ut hästarna igen när de ätit klart och mocka lite när vi va klara me det hade vi lite tråkigt så vi stängde in jossan i en box. och så skulle hon ta sog ut själv. det gick ju mindre bra. det slutade med att alla letade jagade varandra för alla hade tagit varandras mössor. moget va?!


efter det ringde jag mamma och frågade när hon skulle komma o hämta mig o emilia. hon frågade om hon kunde köra ända ner till gården och det sa jag att hon kunde om hon körde försiktigt...

allt gick bra och hon kom ner till gården efter en kvart typ. men då sa hon att hon inte trodde att vi skulle komma upp. för hon hade typ kanat ner för hela backen.


och jag: jo det ee ju klart att vi gör, pappa gjorde ju det imorse!


men nej. klart att vi inte kommer upp!!

ringde paula: har ni nåt grus? vi kommer inte upp för backen

ej det har vi inte. hoppas det går bra annars kan ni kanske backa ner igen och försöka få en hjulet mer i mitten??

vi provade men då rörde i ihop allt ännu mer! då körde vi ner i diket och satt som fastkilade! asså att inte jag sprack! jag blev fan galen på den där dumma isen och att jag sagt till henne att hon kunde köra ända ner.

men sen smsade paula och sa att de hade lite grus som vi kunde ta.

jag och emilia kanar ner för backen och så klart ramlar jag rakt i en vattenpöl så hela mobilen lägger av. men det sket jag i, mamma stog ju o vänta vid bilen mitt i backen så vi stack och hämtade gruset och gick upp igen. men inte funkade det?!    efter många försök och jag och emilia puttat lite på bilen så kom vi fram till att vi ringer emilias pappa. och han kommer med en hink sand och en spade. gick fortfarande inte. kunde inte röra bilen en millimeter! inte framåt eller bakåt.

sen ringde emilia en människa som hade en traktor med kedjor på hjulen. och som tur va fick han upp oss. mamma kom till madkullen vid kvart i fyra vi var uppe ur diket halv fem!!  ja snacka om händelserik dag?!

//Lollo<3

Av louise nilsson - 7 januari 2011 21:14

hejsan :P

har inte bloggat på ett tag och vet helt ärligt inte varför ....

men jag har gjort lite olika saker.

det har ju vart jul och då fick jag en tv, presentkort på gina tricot och lite annat kuligt 

och nyår va bääst!!! förutom att vi inte hade några raketer för pappa sa att vi inte städade bra  

men fanny, kasper, åsa och henrik kom och vi hade jättekul!! jag och fanny pusslade ett 1000 pussel på 2 dagar! ja, så kul hade vi....

nej jag skojja men vi pusslade inte HELA tiden även om man kan tro det.

men sen blev jag ju typ jätteförkyld mitt i allt. så det va lite jobbigt att ha gäster då men det gick ju bra och jag hade kul ändå.

vi kollade film och läste varandras dagböcker och smsade med varandras kompisar. att messa med hennes ena kompis va nog det roligaste. men han svara inte när han visste att det va jag....men det blev roligare sen när jag svarade på smsen som han skickat till fanny :P


men jag har ju hunnit med annat åxå, som tex skjuta och rida.


börjar med skyttet...

det har inte varit världens bästa period nu...förförra gången jag sköt, sköt jag sämst på hela säsongen. men om en vecka ee det ståendetävling så det blir hårdträning nu när skolan börjar igen. ska träna måndag, onsdag och ev torsdag. så kanske det blir liiiite bättre på tävlingen än vad det har varit de sista träningarna.


jag har ju ridit en del åxå   

igår red jag med josefin och ska eventuellt dit på söndag me...

är jättekul varje gång man är där

häromdagen blev jag lite deppig för jag va ju på ridläger i sommras och jag hade en häst som hette hrappur....men jag tog nästan inga kort på honom och de jag tog blev suddiga. och nu bor han inte där längre så....men hittade några gamla bilder som jag blev jätteglad över!!   

han va en av de roligaste hästarna jag ridit!   

det här var från öppet hus förra året så den är en aning gammal.


jag hittade inte min kamera så kunde inte ta några bilder igår. men om jag ska dit på söndag så ska kameran me. för när jag kom hem låg den i min låda....


idag va men på pingismatch som brorsan spelade. gick väl typ inte så bra. men det va jättebra människor me så jag tycker det va bra. men jag vet ju hur det är. inte nöjd om man inte vinner allt, typ. okej jag ee nöjd om jag vinner nån gång. den va långt borta i herrljunga    tog typ år att åka dit!

 men va rätt trött efter dagen för har ju träffat ellinor och josefin i kinna idag :)   jag köpte en present till jossan för hon ska ha spökfest nästnästa vecka.  kommer bli jättekul!


nu när jag har skrivit ett inlägg skulle jag vilja ha lte kommentarer åxå

//Lollo<3


Presentation


hej jag heter louise och är en hästintresserad tjej som har ridit sen jag va 7 år. jag skjuter luftgevär åxå :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards