Alla inlägg under november 2010

Av louise nilsson - 30 november 2010 15:18

  Jaa....nu har man varit sjuk i typ tre dagar   

men i lördags va jag frisk och då bar det av till gymnasiet för att min bror skulle spela fotbollscup. och som ni antagligen redan vet så råkar jag ALLTID ut för tränarna!! men en gång när jag kom dit pötte de på mig och började retas! asså jag tycker ju bara att det är roligt men asså.... VARJE gång!!  

det gick inte så bra för laget. inte ens kvartsfinal. så vi åkte hem ganska tidigt. 


efter det smsade jag emilia och bertättade om dagen

så kom vi fram till att vi måste träffas dagen efter och så får hon följa med! (för det var fotboll dagen efter me. fast för de som va ett år äldre)

sagt och gjort. vi möttes vid gymnasiet halv 11 och samma denna gången. med en gång när jag kom in började de: men samuel ee inte här idag. men jag kan ringa in honom om du vill??

jag: ne tack. det behövs inte.

emilia skrattade och tränaren ringde in samuel.


rätt som det va så var det jättemycket folk som ville köpa korv. så frågade samuel mig och emilia om hjälp. man kan la inte säga nej då eller?

och så råååååkade thomas(tränaren som ringde in samuel) komma. och gissa vad han sger då...


men nu är han ju här!!  det va väl roligt louise?

jag: du vet det va inte mitt val. det va du som bestämde det. och jag och emilia klarar oss själva här.

han: sluta nu...alla vet ju att du vill att samuel ska va här.


efter det blev det tyst. förutom emilia som skratta då men skit samma. jag orkade inte diskutera så jag höll mig tyst. och det lönade sig! tränaren gick iväg för att laget skulle samlas :P

nog om det.


det har ju blivit vinter åxå!! :(   svinkallt och en massa snö. inte min melodi precis. jag vill ha varmt och sol!

 

så här ser det ut åt ena hållet...



på lördag ska jag skjuta tävling. klockan 8 på morgonen!!!     stående dessutom. jag kommer inte ens orka stå upp. okej jag kanske överdriver lite men det känns så just nu iaf. och det va en som sa på skyttet igår. det ee nästan bara elitmänniskor med.

jag svimma nästan asså! men dte kommer säkert gå ganska bra....får vi väl hoppas?

senare på kvällen ska jag och ellinor på bio. harry potter och dödsrelikerna.  och på söndagen ska jag, ellinor och emilia träffas. först i kinna sen drar vi hem till mig :)

ne nu ska jag gå och sova. jag blir jättetrött av att sitta upp. undra hur dte kommer gå i skolan imon   

//Lollo<3

Av louise nilsson - 24 november 2010 20:29

tjenare!

jag har inte varit inne på länge. vet faktiskt inte varför....men lovar att skärpa mig!!

jag har har haft typ 1-2 prov i veckan och det är ganska mycket och plugga på+läxor. så det har tagit upp all min tid. svenskaprov på fredag så egentligen borde jag väl plugga men det har jag inte lust me..


förra helgen sov jag över hos becka      vi red på hennes grannes hästar. becka red en isländhäst och jag en storhäst. men har inte en aning om hur hög han va.

men han va hård i munnen och stannade inte i första taget. men det gick jättebra när jag lärt känna honom lite. men det va kallt och snöigt ute så jag häll på och frysa ihjäl!!     dagen efter tittade vi på skräckfilmen saw. den va jättebra och nu vill jag se andra och tredje filmen med   


jag har även hunnit med att spela det jävla spelet alla pratar om!!! COD(!!) black ops!    asså jag äger! det va inte det lättaste jag spelat precis. varenda knapp på hela kontrollen skulle man göra nåt  :O    jag sköt upp i himmlen och ner i marken men jag träffa någon enstaka människa. och DÖDADE typ 2      jag och becka körde det igår mot varandra. jag dödade henne 3 gånger!!!!!  och jag dog ett antal gången men det har inte men saken att göra        sen sket vi i det och tittade på film istället :P 1408, asså den ee skiiiitbra!! rekomenderar verkligen den filmen!!

//Lollo<3

Av louise nilsson - 12 november 2010 16:59

 hejsan!

jag har ju skjutit lite tävlingar på sistone. och det går bra för en gångs skull!!!    

sammanlagt har jag vunnit över 1000:- i vinstpengar och så ee det ju några medaljer så klart   


  

från vänster:

första plats i falling target, sittande

första plats i en skojtävling, där vann jag åxå 200:-

andra plats i klubbmästerskapet för typ 1,5 år sen

tredje plats i regionsfinalen i skyttianden

  

från vänster:

första plats i serien 09/10 då vann jag 250:- me :)

andra eller tredje plats i ett annat klubbmästerskap för länge sen.

//Lollo <3

Av louise nilsson - 5 november 2010 17:21

jag sköt tävling igår sittande och på lördag ska jag skjuta stående :s

men igår gick det jättebra....jag sköt 400/400 så det kan bli en första plats om ingen annan skjuter lika bra ;P   och den som vinner i varje klass får pengapris!! och det vill jag verkligen ha!!


denna veckan fick jag i uppdrag att trimma hunden. jag ska få pengar för det, annars hade jag aldrig gjort det! nu är jag nästan klar, bara huvvet och svansen kvar   

i förmiddags frågade jag pappa om han kunde köra mig till becka på söndag och då sa han att han kunde göra det om hunden var färdigtrimmad. och då var nästan hela hunden kvar så nu kan man säga att jag har ont i mina fingrar!

kan ju lägga upp en bild på fina russin :)

  

fina russin     

  

russin ÄLSKAR linus. men jag ee inte så säker på att han älskar henne xD men de är ju så snälla att de kan sova brevid varandra.

//Lollo<3

Presentation


hej jag heter louise och är en hästintresserad tjej som har ridit sen jag va 7 år. jag skjuter luftgevär åxå :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards