Alla inlägg under februari 2011

Av louise nilsson - 23 februari 2011 17:08

ska åka och skjuta snart. hoppas att det går lika bra som i måndags. jag lovar att det gickad bra bara för att det inte var någon som störde eller retade mig! det brukar alltid vara någon som säger en liten kommentar och sen går det inte bra resten av skjutningen......


tävling i borås till helgen. men på papptavlor!!!!   

och inte nån assistent som byter tavlor åt mig utan det måste jag göra SJÄLV! jag kommer få utbrott på de där jävla tavlorna! det har ju hänt innan om man säger så  


sen är det ju sm den 18 mars och en annan tävling den 4 mars :)



hade so-prov idag som eventuellt gick bra. kändes bra men när det gör det så brukar det inte gå så bra, men man kan ju hoppas.

//Lollo<3

Av louise nilsson - 19 februari 2011 19:35

idag va det en heldag på madkullen    

jag red Raudur och det gick jättebra fick faktiskt bra tölt rätt ofta, men inte varje gång.....ellinor va åxå med för saga skulle inskolas lite och det gick åxå jättebra men hon och paula fick ta en lite kortare tur så då tog jag och ellinor över turen. vi gick in på en stig och sen blev det typ som en mindre grusväg med berg, is och snö på. alltså ingen bra kombination...jag gick ju sist ochalla hästar framför mig gick jätteförsiktigt och halkar inte men så kommer ju lila raudur och vill bara springa igenom allt detta hala. men nej, det får han inte men så klart halkar han och RAMLAR!! typ på sidan. om inte jag hade haft så bra reflexer så hade mitt ben krossats. men jag flytta på det åt nåt håll iallafall så det mosades inte.   

 men jag va rätt skakis efter det kan jag tala om! och rädd att det hade hänt nåt med raudur...så gick lite med honom för att se om han va halt. men det va han inte som tur va. vet faktiskt inte vad jag hade gjort om han va det :S   kunde juinte rida honom och det va långt hem....


men allt gick bra och vi kom hem oskadade allihopa.


när alla hästarna fått komma in och äta lite och gå ut igen så hämtade jag och ellinor Dora och Sorti. och red de lite i paddocken. jätteroliga hästar båda två. de måste jag rida mer asså!   

fina Saga! :)   

Sorti i Thrumas fina rosa grimma. han ska ha en sån skrikig färg på sin grimma. typ limegrön jätteljusblå eller rosa xD   

och fina Dora :)


gick jättebra när jag red dora idag. fick henne i fin tölt och lite galopp åxå. Sorti gick åxå bra. jättefin tölt har han!! :)

ska rida imon igen  så då får ni antagligen ännu mer bilder :)

//Lollo<3  

Av louise nilsson - 18 februari 2011 17:58

jaa. jag har nu kommit fram till att jag har en galen hund och en konstig katt.


katten kan sova i tvättstället, dricker aldrig ur sin vattenskål utan man måste sätta på kranen i tvättstället eller hälla upp vatten i ett glas eller burk, och nu äter han INNE i en pappaerpåse!      

han e asså ganska konstig min lilla skitkatt   

sen har jag en galen hund åxå, släppte ut henne på gräsmattan med hennes boll så hon fick springa lite nu när grasmattan äntligen  syns. hon blev typ galen! allt går sönder som hon får. hon gör sönder tennisbollar!!!   

här gör hon sönder sin boll......

sen kom ju min lilla katt. han e jätteglad när någon är ute och busar med honom

  

blir till att rida i helgen. då får ni lite mer bilder

//Lollo<3


Av louise nilsson - 16 februari 2011 17:45

  ja idag har jag ju ridit :)

började med att jag och jossan skulle hämta muska och stigandi. jag skulle ha muska och hon stickan.  allt gick bra och vi sadlade hästarna. sen kom jag på att vi måste ju kolla så att de har broddar på alla hovarna. muska hade alla men så klart så saknade stickan en hel sko!! så vi kunde ju glömma att vi kunde ha honom.


in med muska i boxen, som för övrigt stog helt lös i stallgången utan att gå iväg. hon gör framsteg lilla muska    och sadla av och tränsa av stickan. ut med honom i hagen och in med raudur. som hade ALLA skor och ALLA broddar på sig.


vi red iväg och allt gick jättebra och jag kände att hon lyssnade väldigt bra och gjorde inte riktigt som hon ville utan som jag ville. fick ganska bra tölt men hon bocka ju lite men det e ju bara kul    och jättebra galopp. inte bara racergalopp utan lugn och fin galopp åxå.  

muska i stallgången 


sen fick jag ju även prova nya hästen Dora   

fick höra av en kompis att hon va jättepigg och hade lite svårt med tölten.

när jag hade skrittat några varv i paddocken så tyckte jag inte att hpn va så himla pigg...men det kom ju senare. hon gick typ fortare och fortare för varje varv kändes det som. så till slut var det nästan så man fick hålla in henne.

när vi kom till tölten så tänkte jag att eftersom hon har lite svårt med den så känner jag lite på traven först och tölten senare.

men då töltar hon iväg så fint och då tar jag ju kortare tyglar och kocentrerar mig på tölt istället. gjorde typ inga halvhalter heller förutom när jag märkte att  det blev lite skumpigt. då gjorde jag en eller två halvhalter så blev det tölt igen. 

jätterolig häst asså!! men jossan gilla henne inte alls.... blir ju så klart en liten fin bild på Dora åxå :)

  

//Lollo<3



Av louise nilsson - 15 februari 2011 17:17

 I helgen var familjen i danmark på ett badhotell   

de har byggt om där över sommaren så det såg helt annorlunda ut! det va regnskogstema och de hade gjort nåt så det va kvavt där inne asså jättefuktigt! och en massa ljud som typ grodor och sånt   


blev tyvärr failade bilder. kunde knappt ta kort inne i "badhuset" för kameran blev typ fuktskadad och om jag tog med blixt så blev korten mörka och om jag tod utan blixt så blev de suddiga. så ni får helt enkelnt stå ut med dåliga bilder


  


det va palmer och en massa lampor och effekter. det var hur coolt som helst!

  


det var typ 7 bubbelpooler och man kunde simma ut. asså UT, utomhus :O

det va en bubbelpool ute och så var det en bastu. och för att komma till bastun va man tvungen att gå upp ur vattnet och det va svinkallt men man vande sig ganska fort som tur va!   


det här va som en bioduk. den visade en liten film just när jag tog denna bilden va det nog en bob marley låt de spelade. men ibland så va det jättehöga vågor och då blinkade det till i alla lampor och mullrade i högtalarna! som om det åska och så började vågpoolen göra vågor och rören i taket började det rinna vatten ur, som skulle föreställa regn! grymt häftigt!


resan dit var väl inte så jätterolig! stoooor båt i 3,5 timmar men höga vågor e inte riktigt min grej!

när vi kom på båten och satt oss i det rummet där man kunde äta frukost så sa kaptenen eller vem det nu var, att vi skulle få kulingvindar. inte för att det säger så mycket men jag fatta att det skulle blåsa en hel del och att det inte skulle bli en lugn resa på havet   


vi åt frukost som bestod av lite allt möjligt. pannkakor, mjukglass, bacon, frukt mm .

då var det lugnt i vattnet för då var vi fortfarande i göteborgs skärgård och då blåste det inte.


vi åkte en stoor båt med en massa banditer som man stoppar i en enkorna i och, förhoppningsvis, vinner lite pengar och underhållning med en människa som sjöng lite låtar och en radiopratare som stod och prata. han va ju asrolig och jag kunde få ur mig lite skratt fast jag typ spydde så fort jag öppna munnen


familjen delade på en 100lapp och spelade lite på banditerna. pappa har ju som vanligt tur och vann både 50 och 100 kronor med en gång nästan. själv vann jag aldrig nåt förän typ halva resan. när jag mådde som värst stod jag och vann 80 typ 3 gånger eller nåt    jättekul men man ska inte ropa ut det till resten av familjen för då måste man dela med sig av pengarna och det hade jag inte lust med....


resten av resan va väl inte så jättekul. satt på en stol och lyssna på radioprataren och mådde illa   

och när vi körde av båten så snöade det i dk!


hotellet va jättefint och roligt. vill verkligen åka dit igen!


resan hem va väl lite lugnare, gungade inte lika mycket iallafall och så vann man ju 375:- på banditerna! vem e bäst här egentligen?!  



ska rida imon så det blir nog lite bilder om ni har tur

//Lollo<3

Av louise nilsson - 10 februari 2011 19:19

Vila i frid Gjafar!


  

nu har du inte ont iallafall <3

//Lollo<3

Presentation


hej jag heter louise och är en hästintresserad tjej som har ridit sen jag va 7 år. jag skjuter luftgevär åxå :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards